Pisica maidaneza

Pisica maidaneza este acea pisica fericita si nefericita in acelasi timp. Este libera sa mearga unde vrea, sa alerge cat vrea, sa faca tot ce vrea. Din pacate (sau din fericire), pisica maidaneza se simte atrasa de oameni si face in asa fel incat sa ajunga in preajma lor, nestiind, in naivitatea ei, daca sunt buni sau rai, daca o vor mangaia sau o vor bate, daca ii vor intinde o inima de pui sau ii vor rupe inima. Pisica maidaneza o duce bine vara, cand mancare se gaseste la orice pas, iar sub cerul liber este o placere sa dormi. Mai grav este iarna, cand biata pisicuta nu are unde sa se adaposteasca, nu are ce manca, nu are nici un suflet care sa o mangaie cand tremura necontrolat.

Am fost si eu pisica maidaneza, dupa cum stiti deja. Am indurat frigul unei primaveri tarzii, am suferit cumplit de foame, am tremurat de frica oamenilor si a masinilor. M-am hranit cu coji de paine uscata si cu musculitele pe care le vanam cand aveam curaj sa ies din ascunzatoare. Probabil la batranete imi voi scrie si eu memoriile intr-un volum intitulat Peripetiile micului calator, insa acum inca ma doare nepasarea cu care am fost aruncata in strada, torturata de temeri si infometata intr-o tara in care se arunca atat de multa mancare.

Sunt convinsa ca fara ajutorul nesperat primit de la aceasta familie, nu as fi putut supravietui, mai ales ca iarna cea rea a venit atat de repede si cu atata ger, iar eu eram atat de slaba si de neputincioasa. Se spune ca pisicile nu plang, insa mie imi dau lacrimile cand ma gandesc la cate surate au ramas in strada, ale nimanui, sa tremure si sa indure foamea ce roade permanent stomacul. Stiu, pe lume inca mai sunt oameni buni, oameni care nu se gandesc numai la ei, ci si la alte suflete nevinovate. Unii pregatesc adaposturi, altii aduc hrana, iar cei mai generosi (dar si mai norocosi) ne adopta si ne iau in casele lor, sa ne protejeze si sa isi inveseleasca vietile, fara sa le pese ca suntem doar niste “pisici maidaneze”.

Ati stat cu Miti la taifas…

Posted on January 12, 2015, in Cu Miţi la taifas and tagged , , . Bookmark the permalink. 3 Comments.

Leave a Reply

