Cand pisica mananca si varsa

Ma simteam rau. Atat de rau incat nimeni nu a mai spus, ca altadata, “lasa ca ii trece”. Mancam si varsam, mancam si varsam… Eram slabita, abia ma mai tineam pe picioare, nu ma mai jucam… Orice noua repriza de voma ma facea sa scot niste tipete stridente, care ii ingrozeau pe stapanii mei. Fara sa mai stea pe ganduri, sotul Vienelei m-a inghesuit intr-o geanta si a alergat cu mine la medicul veterinar. Mi s-au facut analize, am fost pipaita, cercetata din cap si pana in picioare, studiata pana si in fundul ochilor.
petmart.ro
Nimic! Pisica dumneavoastra, Miti, este sanatoasa tun! a decretat doctorul.

Pentru a-l contrazice, eu continuam sa stau moale ca o carpa si sa privesc absenta in gol. S-a ajuns la concluzia ca “boala” mea ar fi putut fi provocata de detergentii cu care stapana spala podelele sau chiar de plimbarile mele prin baie, locul unde exista cele mai multe substante de curatat. Am plecat de la medicul veterinar cu conserve pentru dieta, cu bobite gustoase care cantaresc si valoreaza cat argintul, cu promisiunea ca nu voi mai intra in baie si cu mesajul catre Vienela: nu mai spala podelele cu detergenti.

A doua zi mi-am revenit. Stiam ca nu sunt cea mai slaba pisica din lume, dupa cum spun ai mei. Aveam sase luni si 2,9 kg. Ma puteam juca linistita in continuare, puteam distruge tot ce doream prin casa, puteam manca tot ce imi poftea inima. O perioada chiar a rezistat embargoul pus de medic, insa podelele nu mai luceau de curatenie, iar eu ma plictiseam daca nu intram si prin baie. Au invatat sa ma incuie in cate o camera pana cand faceau curatenie si pana cand podelele erau spalate, limpezite si uscate. Eu am invatat sa urc din cuier pe frigiderul inalt de doi metri, ca sa mai uit de baie.

Dupa aproape o luna, am varsat iar tot ceea ce mancasem. Atunci s-a revoltat stapana si a spus ca din cei 300 lei cheltuiti cu “boala pisicii” ar fi putut cumpara cata hrana umeda as fi dorit. Nu podelele erau de vina, nu detergentii, nu baia. Eu si doar eu, Miti, eram de vina pentru misterioasa boala ce ma afecta din cand in cand. Mananc cu prea mare pofta, inghit totul nemestecat si alerg prea mult. Normal ca stomacelul meu se revolta si arunca mancarea. Intre timp, desi nu am invatat sa mananc incet, asa cum face Pufi, macar m-am obisnuit cu “boala” si nu mai zac intreaga zi.

Atentie! Daca si voua vi se intampla sa mancati si sa varsati, mergeti la medicul veterinar! Nu intotdeauna e atat de simplu!

miti pisica jucausa

Ati stat la taifas cu Miti…

Posted on January 17, 2015, in Bolile pisicilor, Hrana pisici and tagged , , . Bookmark the permalink. 6 Comments.

  1. Poate incercati urmatoarele:
    a) Pieptanat (primavera si toamana pisicile naparlesc si pot inchiti mai multa blana decat ar fi gestionabil)
    b) Portii mai mici si mai dese – preferabil hrana umeda (o pisica mananca de minim 2 ori pe zi, dar depinde si de pisica – poate vrea de 3 ori sau de 5 ori…)
    c) spalati bolul dupa fiecare masa, bine-bine, nu lasati resturi in el. Faceti rost de unul de inox- e mai scump dar merita banii
    d) verificati ce aveti prin casa nestiut (prin locuri chiar ascunse) – ceva detergent cazuti pe dupa dulapuri -etc. Nu uitati ca daca pisica poate baga capul, poate sa si treaca.
    e) verificati hrana

    Eu unul ma indoiesc tare ca pisica e de vina ca “mananca prea repede”. Pisicila mananca asa cum stiu ele sa o faca – nici repede nici incet.

    DAR – unele marci de hrana contin foarte mult glutamat – ceea ce le face excesiv de gustoase si pot insela instinctele animalului. Verificati pe eticheta.

    Daca folositi hrana umeda – indicate pentru ca – evident – contine apa, verificati eticheta ce contine.

    Eventual, la prima criza (am suspiciuni ca se va repeat) cereti o a doua opinie de la un alt veterinar. Primul va fi probabil foarte influentat de primul diagnostic.

    Retineti ca pisica nu e prea “transparenta” cand e bolnava. Din pacate.

    Va felicit pentru atentia pentru pisica! Sunteti oameni cu o inima mare de tot.

    Like

    • Multumesc mult pentru comentarii! Sper sa le fie de folos celor care vor mai ajunge pe aici avand aceeasi problema. Eu am scris textul in ianuarie 2015. Din pacate, aceasta tema de blog nu afiseaza data intreaga. 🙂 Intre timp am descoperit ca pisica era alergica la ciupituri de purici. Am rezolvat relativ usor problema. 🙂

      Like

  1. Pingback: O pisica prea grasa | Noi, pisicile

  2. Pingback: Pisica intrata in calduri | Blog de pisici

  3. Pingback: Alergiile si felul in care ele afecteaza pisica | Blog de pisici

  4. Pingback: Hrana pentru pisici | Blog de pisici

Leave a Reply

