Alergiile si felul in care ele afecteaza pisica

Nu stiu prea multe despre bolile pisicilor, insa pot vorbi detaliat despre ceea ce am intampinat noi de cand avem pisicile. Cea mai mare bataie de cap am avut-o cu alergia, pana cand am schimbat medicul veterinar si am descoperit ca alergiile la pisici chiar exista si le afecteaza destul de grav.
petmart.ro

Inca de la inceput Miti a avut diverse probleme de sanatate. Avea perioade in care se simtea foarte bine, era extrem de activa, manca mult si nu vomita mancarea; apoi veneau zilele cumplite, cand se simtea rau, era moale ca o carpa, voma tot ce inghitea si cauta sa doarma cuibarita la noi in brate. I s-au facut diverse analize, i s-au dat diverse medicamente, am schimbat de nenumarate ori hrana pisicii, sperand sa o punem pe picioare. Nu treceau doua saptamani, si iar incepeau problemele. Ni s-a spus ca ar putea fi o stare de rau provocata de substantele cu care spal podelele. Am invatat sa nu o mai primesc in baie, unde tin toti detegentii, am invatat sa spal si sa limpezesc podeaua prin casa in cateva ape, dar numai cu pisica ascunsa in dormitor, pentru a nu avea acces la substante de curatat. Degeaba.

Am dat vina pe faptul ca manca foarte repede, ca inghitea mancarea nemestecata. Am incercat sa ii dau hrana uscata pentru juniori cumparata numai de la veterinar. Pliculete de hrana umeda i-am cumparat numai din cele ce pareau sa nu ii faca rau. I-am taiat in bucatele mici orice fel de carne, ba chiar m-am gandit sa ii dau bucati mari, sa fie nevoita sa muste din ele cate putin. Degeaba. Din cand in cand pisica mea vomita tot ce manca. Probabil din acest motiv era si foarte slaba, desi noi ne ingrijeam sa manance pe saturate, tot ce ne spunea medicul ca e mai bun. In plus, pe piciorul drept din spate avea o portiune de piele de pe care ii tot cadea blanita. Ne intrebam daca e o boala de piele sau pateste asta de la stres. La alergie nu ne-am gandit si nici nu am gasit vreun medic care sa ia in calcul aceasta posibilitate.

Dupa ce am adus in casa a doua pisica ne-am decis sa le facem deparazitarea externa, ca nu cumva sa umplem casa de purici. Sotul meu a trecut intamplator pe langa un cabinet veterinar si a avut inspiratia de a intra sa intrebe de pret. A cumparat pentru ambele pisici cate un tub minuscul ce continea lichidul miraculos (se numeste Advocate Cat si a costat in jur de 40 lei pipeta). Nu doar ca omora puricii, capusele sau orice alta ganganie s-ar fi ascuns in blana pisicilor, dar continea si o substanta antialergica. El a fost primul medic care s-a gandit ca Miti a noastra ar putea fi alergica la ciupituri de purici sau chiar la vreun aliment. Lui ii multumim astazi ca ne-a salvat pisica de alergie. Nu mai vomita, blanita i-a acoperit tot piciorul, e tot timpul activa, jucausa, iar blana e curata si luceste de parca ar fi unsa cu ulei. Cu toate astea, Miti continua sa fie o pisica slaba, cu picioare lungi, cu trup subtire… De ce oare?

pisica neagra, slaba, lunga

pisica neagra, slaba

Posted on February 15, 2015, in Bolile pisicilor, Hrana pisici and tagged , , . Bookmark the permalink. 11 Comments.

  1. Nu am avut probleme cu purecii şi alte asemenea. Doar că puneam in priză Oust pentru a anihila mirosurile. După ce am văzut ca pisicile strănută, am renunţat. Acum spăl parchetul cu Floor de la Sano care nu le face rău şi scot mirosurile cu “Amici e Felici” de la maxi-pet.

    Like

    • Pufina era mai murdara decat un purcel cand am adus-o in casa. A fost nevoie de doua bai serioase pentru a scoate jegul din ea. :))) Si avea o colectie impresionanta de purici. :)))
      Eu spal gresia cu ceva floral de la Ajax. Dar e chinul dupa lume sa ascund pisica dintr-o camera in alta, sa spal, sa limpezesc, sa usuc si abia apoi sa ii dau drumul. In timp asta ea turbeaza, zgarie usile, miauna… 🙂
      Cumpar nisip cu lavanda sau (cand stam bine cu banii) granule de silicat care absorb orice miros. Fiind fetite, nu se deranjeaza sa marcheze teritorii noi cu urina. :))

      Like

  2. Revin. Spal pachetul de peste 8 ani cu Floor de la Sano. Pe vremuri scria pe eticheta ca nu dauneaza animalelor si copiilor. Asa l-am ales. Am verificat si nu mai scrie. Noi ne-am obisnuit cu el. Misunam pe parchetul ud fara nici o jena, Poate il incercati si voi.

    Like

  3. Buna ziua! Cum se numeste tubul minuscul cu lichidul miraculos? Se administreaza intern sau extern?

    Like

  1. Pingback: Poveste cu viermi albi, lungi, subtiri | Blog de pisici

  2. Pingback: Cum scapi de purici | Blog de pisici

  3. Pingback: Cat costa sa adopti o pisica | Blog de pisici

Leave a Reply

