De ce umbla libera pisica de apartament nesterilizata?

Suntem, pe buna dreptate, extrem de revoltate! Ni se pare inadmisibil ca oamenii ce locuiesc in blocuri sa se comporte asa cu o surioara a noastra, cu una dintre cele mai frumoase pisici ale orasului Ploiesti. Dar ascultati povestea, ca sa intelegeti motivul pentru care toate pisicile din lume s-au enervat…

In vara lui 2014, Vienela a mers in vizita la cineva, in cartierul unde locuieste. La scara blocului respectiv se jucau cateva pisicute, nu mai mari de 2 luni. A incercat sa prinda una, ca tare isi mai dorea o pisicuta in casa (nu mai retine daca o avea deja pe Miti). S-au ascuns, speriate. Nu pareau invatate cu oamenii. Dupa vreo doua saptamani, povestea s-a repetat, numai ca de aceasta data puii de pisica s-au apropiat, curiosi, au stat la mangaiat, s-au lasat prinsi si luati in brate. Fata la care Vienela era in vizita i-a spus sa lase puii jos, ca sunt ai unei vecine cam sarite de pe fix. S-a conformat, cu parere de rau. De atunci nu a mai vazut puii de pisica.

Zilele trecute, Vienela a iesit iar la plimbare, ca de obicei, cu aparatul foto si punga de mancare pentru pisici. A trecut si pe la prietena ei, sa bea o cafea. Sotul Vienelei, pentru ca se oprise la un magazin, a urcat mai tarziu. Era insotit de o pisica tigrata ce semana leit cu Piticuta. Leit! Intrebarile au inceput sa curga: unde ai gasit-o? a cui o fi? chiar e gata sa fete, dupa cum arata burtica ei? Vienela s-a grabit sa o hraneasca si sa o pozeze. Pozele nu sunt prea reusite, ca ea e nepriceputa, iar pisica era intr-o continua miscare. Prietena ei, vazand pisica, le-a cerut sa o scoata imediat din casa, caci e pisica vecinei, cea sarita de pe fix.

Ce a aflat Vienela si ce a trezit revolta noastra si a ei?

-vecina sarita de pe fix isi lasa pisica libera, sa umble pe afara

-pisica nu e sterilizata, deci se distreaza cu motani si face pui

-vecina nu are grija de pui decat vreo doua luni

-puii de pisica raman pe afara, in grija Domnului

-cel mai probabil Pufina-Piticuta este puiul aceste pisici

-in scurt timp pisica va fata iar, si iar puii tigrati vor umple strazile, devenind pisici tomberoneze-maidaneze si se vor chinui sa supravietuiasca in jungla urbana

-Vienela s-a decis sa scrie pe blogul de pisici, sperand sa primeasca niste sfaturi, caci tare o doare sufletul de micutii pisoi ce vor veni pe lume.

Iata pozele pisicii cu pui in burta:

pisica cu pui in burta

pisica cu pui in burta 1

pisica tigrata

pisica cu pui in burta 2

pisica cu pui in burta 3

Priviti asemanarea dintre pisica de mai sus si Pufina-Piticuta:

pisici jucause

pisici jucause

pisica tigrata 1

pisica tigrata 2

Posted on February 25, 2015, in Noi. Pisicile and tagged , , , . Bookmark the permalink. 13 Comments.

  1. buna. in primul rand daca poate sa intre pe facebook. dat fiind ca e din Ploiesti, sa se alature grupului Protectia Animalelor Prahova. Acolo o voi indruma si eu si restul membrilor. Femeia oricat de sarita e, poate fi amenintata cu Politia animalelor, si ca i-ar da amenda, si confisca animalele. voi scrie acolo si detaliile.
    in cel mai rau caz, alti membri o vor ajuta sa ia pisicile si sa le duca la sterilizat, eventual sa le gaseasca adoptii.
    pe mine ma gaseste la Monica Gabriela Maghiar
    era sa uit! nimeni nu are nici un drept de proprietate daca animalele nu sunt tratate bine, nu sunt microcipate si inregistrate asa ca ignorati complet baba!

    Like

    • Monica, stii ce nu te-am intrebat eu? Oare chiar avem noi in tara o politie a animalelor? Din cate stiu, pe anumite grupuri multi iubitori de animale se plang ca nu avem asa ceva si ca legislatia nu ii pedepseste pe cei care isi abandoneaza/neglijeaza cainii sau pisicile.

      Like

  2. Vienela,intra pe grupul postat de Monica mai sus.eventual trimite-mi un e-mail sa vorbim mai multe detalii (zona unde sta baba,etc.)

    Like

  3. Eu as steriliza pisica.. si i-as duce-o inapoi dupa o luna sa ii mai creasca parul pe burtica. La femele nu isi poate da seama asa usor daca e sterilizata. Daca i-a crescut parul poate zice doar ca s-a pierdut 😉
    Plus ca depinde ce inseamna ca vecina e nebuna. ce face? ce vrea?

    Like

    • As face acelasi lucru, daca ar fi posibil… 🙂 Dar cum sa fur pisica femeii? Si unde sa o tin in toata perioada? Ca e trebuie intai sa fete…
      Sincera sa fiu, habar nu am ce face sau ce vrea… Inca nu am reusit sa ajung la prietena mea, sa intreb mai multe sau sa o cunosc pe vecina, pentru a intelege…

      Like

  4. Buna.Asa am si eu o baba pe aici super nebuna care tine pisicute in casa cica, le lasa pe afara mai mult nu le hraneste ca, nu are cu ce si daca i-am dus hrana pentru ele s-a simtit ofensata si cel mai grav este ca dupa ce pisicile fata tine puiutii doua lui si le da drumul pe strada. Care traieste bine care nu iara bine. M-am oferit eu sa le castrez pe banii mei ea doar sale cheme sa le bag in transportar sa le duc la clinica si sa le aduc dupa 24 de ore, dar mi-a raspuns ca ea nu este de acord cu metodele astea. In momentul ala mi-a venit sa o strang de gat. Din 5 pisici ale ei s-au facut 20 si se bat foarte rau intre ele pentru ca sunt foarte multi motani, se zgarie si se ranesc rau sufera si nu sunt tratate si mor in chinuri. Eu nu pot sa pun mana pe ele pentru ca nu stau la mine si privesc neputinciasa cum se repeta povestea asta din 4 in 4 luni.De aproximativ 8 luni a renuntat de tot la ele, cica s-a imbolnavit si nu poate sa mai le tina. Una dintre ele a fatat in vara 6 pui superbi care nu au rezistat foarte mult afara cam 2 luni, 2 din ei am reusit sa-i dau, dar din pacate fratiori lor au murit toti intr-o noapte nu stiu din ce motive, a plans pisica aia 2 saptamani incontinuu si i-a strigat, nu mai puteam s dorm noaptea de mila ei. Am incercat sa caut asociati pentru protectia animalelor, dar nu a venit nimeni, am vorbit cu diversi sa vina sa ma ajute sa le prindem sa le castram pentru ca mai sunt si altele salbatice pe langa aceste pisici abandonata si nu am reusit, cica imi trebuie custi capcane si tot felul de scuze, imi spuneau ca ma suna ei nu stiu cand, imi dadeau tot felul de numere de la unul la altul, ba pleaca in concediu, ba vineri dupa amiaza cand uitau iara si pana la urma am renuntat. Este foarte dificil sa faci ceva daca nu ai conexii in acest domeniu. Eu am grija de 10 pisici care sunt aici ale nimanui si care au facut o gramada de randuri de pui, care au crescut si pe urma au plecat, mai putin fetitele, dar mai mult decat sa le hranesc de cateva ori pe zi si sa le pun casute de dormit nu am facut pentru ca nu pot sa pun mana pe ele.Mi-as dori sa le castrez pe toate sa nu se mai imulteasca si sa sufere dar nu stiu cum sa fac. Cam asta este din pacate.

    Like

    • Ah, ce trista este povestea pe care o relatezi, Luminita! Oare cand vor invata oamenii ca tocmai asa-zisa noastra superioritate ar trebui sa ne faca responsabili fata de fiintele care nu pot gandi ca noi?
      Daca nu te superi ca te intreb, de unde esti? Poate fetele care au comentat aici ti-ar putea recomanda o asociatie, ceva, unde sa gasesti sprijin…

      Like

  5. Luminita te rog frumos sa te adresezi in scris Directiei Sanitar Veterinare locale. Nimeni nu are dreptul sa tina un animal in conditii indecente si nici sa nu aiba acte pe el. Vezi ca este campanie de sterilizari gratuite ia legatura cu Vienela

    Like

  6. Acum am sa spun si parerea mea care o va supara enrom pe Vienela aici.
    Vienela mi se pare ca ai scris pagina asta doar ca sa ai ce scrie si sa pari ca iti pasa, dar in realitate nici pe departe!
    Ti-am dat toate contactele si detaliile si pisica ai lasat-o tot acolo afara in cutie de a fatat pe vremea asta! Nu ai nici cea mai mica remuscare!
    Si mai mult, cand ti s-a cerut adresa nu ai vrut si nici acum nu o dai, deci condamni animalul sa traiasca mai departe afara intr-o cutie cu puii nou nascuti cand lumea vrea sa o ajute daca tu te scuzi frumos ca nu poti?
    Nu exista nu poti, doar nu vrei! si asta o si demonstrezi din pacate.
    Ce pivnita, ce baba? baba a lasat-o afara si pana acum iar in pivnita sa locuiasca cine gandeste asta!
    Ma doare inima enorm ca poti sa faci asa ceva!

    Like

    • Draga mea, dupa cum ti-am spus si in privat, nu pot face nimic mai mult decat am facut deja. Nu o pot lua acasa. Punct. Ce e atat de greu de priceput? Fiecare om isi cunoaste limitele. Cum iti permiti tu, o straina, sa ma judeci si sa imi impui ce sa fac cu viata mea, cu casa mea, cu familia mea? Cine esti tu, de vrei numarul meu de telefon, adresa si numele exact? Cum iti permiti?
      Daca tu esti mai buna decat mine, ti-am spus deja: urca-te in masina, vino in Ploiesti, ia pisica si ai grija de ea si de puii ei. Punct!

      Like

  1. Pingback: Sterilizari gratuite in Ploiesti | Blog de pisici

  2. Pingback: Ajutor pentru puii de pisica | Blog de pisici

Leave a Reply

