Ruptura de diafragma sau boala de plamani?

Boala Mitunei a debutat sambata seara (sau atunci am observat noi semne clare). Respira scurt si greoi si se vedea cu ochiul liber cum ii salta abdomenul la fiecare respiratie, de parca ar fi avut spasme. Era apatica, statea izolata de oameni si de celelalte pisici, nu facea pipi, nu bea apa, refuza orice fel de hrana, inclusiv pliculetele gustoase de hrana umeda pe care ea le adora de obicei si din cand in cand scotea un sunet scurt din gat, ca si cum ar fi gemut.

petmart.ro
Trupul ii era incordat, statea intr-o pozitie ciudata, cocosata-pe vine, iar urechile si labutele ii erau reci ca gheata. Erau semne clare ca o boala misterioasa o chinuia pe Miti a mea. Ne-am chinuit si noi in acea noapte, incercand sa ii fim alaturi si sa o ajutam, desi nu stiam cu ce, pentru ca nu ne pricepem la bolile pisicilor si nu aveam un diagnostic. 

Intr-un final, duminica am reusit sa gasim un cabinet veterinar deschis in Ploiesti. Nu ii dau numele pentru ca suntem complet nemultumiti de diagnosticul pus pisicutei mele (100 de lei cheltuiti degeaba). Au palpat-o, au ascultat-o la plamani si inima, iar au palpat-o, ne-au spus ca sigur are piometru (infectie uterina ce apare la femelele de pisica nesterilizate si neimperecheate cu motani) si ca trebuie operata in regim de urgenta. Fara ecografie si fara ca simptomele pisicii sa aiba vreo legatura cu aceasta boala. Pana si eu, care nu am legatura cu medicina, imi puteam da seama ca nu respira bine si ca nu are probleme cu uterul. Vazand ca nu vreau sa o las acolo pentru operatie, i-au administrat un antibiotic pentru a rezista pana a doua zi, cand aveam de gand sa o duc la sterilizat acolo unde era deja programata.

Luni am mers la un alt cabinet, i s-a facut o ecografie si i s-a prescris un tratament. Existau doua posibilitati: sa aiba ceva probleme la plamani, probleme care sa treaca dupa tratament, sau sa nu reactioneze la medicamente, ceea ce ar fi insemnat ca are ruptura de diafragma si ca trebuie operata. Din fericire, prima schimbare in bine s-a vazut dupa o jumatate de ora de la inceperea tratamentului. Deocamdata pisica pare sa fie foarte bine – joi. Nu mai este apatica, nu mai sta retrasa, mananca destul de bine, nu mai sta cocosata, face pipi normal, se joaca, alearga, respira bine, are urechile si labele calde, lucru care ne face sa credem ca avea o boala de plamani. Speram din tot sufletul sa fi fost o alarma falsa.

Am invatat ceva foarte important din experienta cu boala misterioasa a pisicii mele: trebuie sa am mare grija la medicul veterinar pe care il aleg si sa nu ma incred in primul diagnostic, ci sa cer si alte pareri.

Posted on March 19, 2015, in Bolile pisicilor and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 4 Comments.

  1. offf, bine ca ai avut prezenta de spirit. eu ma pierd cu firea si ma ia cu toate alea in cazuri din astea.
    poate nu o fi nimic grav totusi. desi ma intreb cum a reusit sa se captuseasca cu asta. probabil or fi alte cauze la pisici decat la oameni.
    m ai pus pe ganduri cu boala aia la pisicute nesterilizate ….

    Like

    • Norocul a fost ca era deja programata pentru sterilizat si am ales sa o duc acolo unde discutasem, altfel o lasam probabil la primul cabinet. Unde era programata pentru sterilizat au refuzat sa o opereze, sustinand ca moare pe masa, ca are alte probleme si e prea slabita. Imi omorau pisica daca o lasam la ei…
      Daca e de la plamani, probabil caloriferul e de vina. Pe o parte o bate caldura, pe alta parte sta rezemata de zidul rece. Rupturile de diafragma apar de la cazaturi sau lovituri puternice. Ei ii place sa sara de pe frigiderul inalt de 2 m. 😦
      Da, e grava, mai ales daca ii dai pastile…

      Like

  2. Jora are 9 ani, de-acu și n-am sterilizat-o. Nu a fost bolnavă niciodată și sper că și de-acum înainte să fie tot la fel de sănătoasă. Bine că bine Miți acum. 🙂

    Like

    • Am incercat sa le dau pastilute ultima data cand au intrat in calduri, pentru ca erau mai galagioase ca niciodata. Nu au reactionat prea bine la ele, desi le-am dat doar 2 zile. Miti devenise extrem de agresiva, chiar si cu noi… Nu ne ramane decat sa o punem pe picioare (este cam slaba si slabita), apoi sa o sterilizam si pe ea.
      Jora este cu adevarat deosebita, din toate punctele de vedere. 🙂

      Like

Leave a Reply

