Ce ar fi viata fara surprize?

Ce ar fi viata fara surprize? Iata o intrebare care planeaza permanent in vizuina Ursulei. Nu-i clipa din viata mea sa nu inventez noi si noi surprize pentru surioarele mele si mai ales pentru mamica mea draga. Sa va povestesc in cateva cuvinte despre ultima mea isprava. Am asteptat aseara sa adoarma toata lumea si am plecat intr-o expeditie care mi-ar fi putut pune viata in pericol. De cateva zile simteam in bucatarie un miros nou si in acelasi timp extrem de vechi. Miros de pamant reavan. Tiptil, pasind in varful pernitelor, m-am apropiat de sacul din care iesea inconfundabila aroma. Am scos rapid gherutele si am despicat plasticul ce statea ca un perete intre mine si pamantul pentru flori. Ce miresme! Nu ma puteam bucura in singuratate de toata bogatia pamantului. Am tras un fluierat puternic si intreaga noastra gasca de pisici, ba chiar si cainele, s-a adunat in nou rasarita gradina de apartament. 

Soricei nu erau. Am gasit niste ganganii minuscule, probabil purici care se hranesc cu plante. Ne-am batut pe ei. Ne-am batut si pe sacul de plastic ce pastra intacta aroma naturii. Pamantul s-a imprastiat prin intreaga bucatarie. Acum aveam o intreaga plaja pe care sa ne lafaim. In vizuina Ursulei toate se impart frateste. Si bunele, si relele. Dupa atata harjoneala prin pamantul reavan cu miros patrunzator de libertate, am adormit care pe unde a apucat. Probabil simtind ca nici un animal nu se inghesuie in pat, mami s-a trezit, ca niciodata, la ora 3 dimineata. Ne-a gasit intisi pe gresia devenita neagra. S-a innegrit si ea la fata. M-a privit fioroasa si a strigat: Tu, bazdaganie mica, tu esti de vina pentru toata mizeria de aici! Te-am vazut de ieri cum dadeai tarcoale sacului de pamant, hotomana ce-mi esti! Si voi, capre mari, v-ati luat dupa ea! Si tu, Brutus Bruno?

Of, mami, sper sa citesti acest articol si sa intelegi ca eu am vrut doar sa iti fac o surpriza, sa gasesti pamantul gata intins si batatorit. Ce ar fi viata fara surprize?

PS: Pacat ca de nervoasa ce erai nu te-ai gandit sa ne faci poze…

In vizuina Ursulei

Posted on July 24, 2015, in În vizuina Ursulei. Bookmark the permalink. 5 Comments.

  1. Fara surprize viata ar fi un film plictisitor in care actorii n-au chef sa interpreteze, sa improvizeze si urmaresc un scenariu fad… O pisica (sau un caine) de-ar introduce in scenariu si totul s-ar schimba pe loc! Cine ar mai sta sa vada jocul de scena al actorilor cand are de urmarit o pisica (sau un caine)? 🙂

    Like

    • Diana, daca imi lasai acest comentariu in urma cu vreo 27 de ani, probabil as fi ales sa fac o facultate in domeniu si astazi eram mare regizor la Hollywood. :))))) Super!!!

      Like

Leave a Reply

