Nunta la pisici, nunta la oameni

La oameni, nunta este un eveniment foarte important, solemn, indelung pregatit. Plini de ei cum ii stim, oamenii au nevoie de haine cat mai frumoase (rochie alba pentru mireasa, costum elegant pentru mire), de un local special amenajat pentru petrecere, de muzica buna (de obicei o formatie care poate canta orice melodie ar dori invitatii), de un fotograf bun care sa imortalizeze fiecare moment important al nuntii (intra pe jadoris.ro pentru fotograf nunta), de marturii de nunta pe care sa le ofere invitatilor, de mancaruri cat mai diverse si mai multe, de ornamente care sa impodobeasca mese, scaune, pereti, de un preot care sa oficieze nunta, de lumanari, de buchete de flori, de domnisoare de onoare si de cavaleri (fara armura), de o multime de alte lucrusoare. Am aflat ca in noaptea nuntii se fura mireasa, ca mai apoi mirele sa plateasca pentru ea nuntasilor.

Noua, pisicilor, ni se par toate astea atat de complicte si de inutile. Dar stim ca asa sunt oamenii, ca le place sa isi complice viata. La pisici, nunta se petrece spontan, in noptile geroase de iarna, cand mirosul femelelor se raspandeste prin aerul incremenit. Motani din toate zonele apropiate vin grabiti, dornici de insuratoare. Dintre ei, pisica il alege pe unul, cel care i se pare mai potrivit pentru o noapte de amor si pentru a-si transmite genele bune puilor ce se vor naste la primavara. Rochia miresei e insasi blana ei, bine spalata. Localul este, de cele mai multe ori, acoperisul inclinat al unei case. Muzica e facuta chiar de pisici. Femela si mascul isi canta in duet iubirea pe tonuri inalte, care se aud in linistea noptii de parca ar fi insotite de orchestra cea mai celebra. Marturie stau chiar zgarieturile imprimate in gheata.

Cand e vorba de nunta, nimeni nu mananca. Pisicile se iubesc. Asa stiu sa isi celebreze nunta. Natura are grija sa impodobeasca pomi, flori, case. Totul in jur e alb si frumos, o adevarata feerie. Domnisoare de onoare si cavaleri ne sunt pisicile din vecini, atrase la nunta de cantecul mirilor. Fotograf de nunta ne este luna. Ea lumineaza scene fierbinti, ea imortalizeaza clipa de clipa tot ceea ce se intampla pe acoperis, ea este cea care mai tarziu povesteste in imagini tuturor cat de fierbinte a fost atmosfera la nunta, cat de multi nuntasi au luat parte la ceremonie, cat de frumos se impodobise natura in cinstea noastra. Despre furatul miresei nici nu poate fi vorba. Sa indrazneasca vreun motan din vecini sa puna laba pe fecioara care e mireasa, ca mult timp se va vorbi despre lupta crunta ce s-a dat intre mire si hotul de mirese.

Oamenii nu ne pot intelege, asa cum nici noi nu ii putem intelege pe ei. Si-au complicat singuri vietile si acum se plang ca au mult de munca pentru pregatirea nuntii, pentru alegerea celui mai bun fotograf de nunta, pentru cautarea celui mai frumos local, pentru alegerea celor mai bune melodii, pentru toate cele ce ei considera ca sunt absolut necesare pentru o nunta de vis. Cam astea sunt, dragii nostri, diferentele dintre nunta de pisici si nunta oamenilor.

Posted on January 28, 2016, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 6 Comments.

  1. Romantică abordare…
    Iubesc pisicile. Nu și mirosul nunții lor. Știi cum pute tot cartierul, inclusiv scarile casei? Plus că vremea asta aiurea cam derutează animalele de nuntesc fără pauză. Of.

    Like

    • Multumesc! :p
      Spre norocul meu, dupa 29 de ani de fumat, constat ca mirosurile imi par tot mai estompate, fie ca sunt din cele placute, fie ca nu. :)))
      Chiar am vrut sa intreb zilele astea daca doar mie mi se pare ca animalele si plantele sunt date peste cap de vreme…

      Liked by 1 person

      • Eu am peste 45 ani de fumat. Și un ficat rezistent. Și miros bun. Cel mai mult mă stresează vecinii, nu motanii care fac ce trebuie să facă. Stau cu mopul după ușă…

        Like

      • Mi-ai povestit cate ceva despre vecini. :((( Oamenii sunt, de multe ori, mult mai rai decat animalele de prada. 😦
        Ce sa spun despre faptul ca fumam? Multi ani inainte, cu sanatate! Nu cumva ai scris pe undeva ca te lasi de fumat? :)))

        Liked by 1 person

    • Hei. E prima oară când am zis că încerc să mă las. Genele mele modificate nu vor (vezi google) Mai durează. Când fata va tăia sponsorizarea voi vedea.

      Like

      • AM tot zis ca ma uit pe google, dar nu am apucat inca.
        Am avut in viata si perioade grele, dar la tigari nu am renuntat. Am mancat mai putin, mi-am carpit hainele… :))

        Like

Leave a Reply

