Viata de student

Salutare! Sunt Ursula si sunt studenta in anul doi la cea mai buna facultate din tara. Se spune ca viata de student este de fapt o continua distractie si aproape ca nu imi vine sa neg acest lucru, deoarece nu e zi din viata mea sa nu fac gimnastica, sa nu rad alaturi de prietenele mele, sa nu fac vreo gluma celor din jurul meu. Dar viata de stundent nu inseamna totusi numai distractie si asta o stiu toti cei care se gandesc nu doar la clipa prezenta, ci si la viitorul lor, la ceea ce vor face atunci cand vor termina cu scoala si vor fi nevoiti sa intre in campul muncii. Va spun sincer ca mie chiar mi-ar placea sa raman intreaga viata stundenta, chiar daca asta ar insemna sa invat zilnic ceva, sa urmaresc permanent lista tuturor evenimentelor din Bucuresti, sa merg la cursuri si sa dau mai apoi examene. 

Mi-ar placea sa aflu si parerea voastra, sa stiu cum vi se pare (cum vi s-a parut) viata de stundent, ce probleme ati intampinat, in ce fel v-ati distrat, la ce fel de evenimente ati luat parte. Eu, de exemplu, m-am acomodat foarte repede cu noua mea viata, mi-am facut repede prietene, m-am straduit sa fiu atenta la fiecare profesor in parte si sa invat de la fiecare tot ceea ce ne-a explicat. Am mers si la distractii, ca altfel viata de student nu are nici un farmec, am mai facut si gafe, ca fierbe sangele in mine si striga tineretea prin toti porii dar, per total, cred ca sunt una dintre cele mai bune eleve pe care le-a avut vreodata aceasta universitate. Particip la mai toate evenimentele de care aud, invat cat pot de mult din fiecare lectie si din fiecare situatie, fac tot ce este omeneste pisiceste posibil pentru a ma autodepasi.

Sa nu credeti ca sunt doar laude goale vorbele mele. Prietenele pe care le am in jur si fiecare profesor care m-a cunoscut va poate confirma ca imi dau toata silinta si ca am rezultate spectaculoase. Nu-i nici una ca mine. Sunt iute, inteligenta, saritoare, ascultatoare, ambitioasa si chiar vreau salas o urma pe unde trec, sa nu poata spune nimeni ca am trait degeaba. Si va garantez ca daca toti studentii din Romania ar fi ca mine, tara aceasta ar arata si ar functiona intr-un cu totul alt fel. Poate vor lua exemplu de la mine si vor profita de anii petrecuti in facultate.

Daca doriti sa aflati mai multe despre universitatile din Bucuresti si din tara, daca doriti sa vedeti lista tuturor evenimentelor din Bucuresti, dati clic pe linkul de mai sus.

Institutul Francez din România şi Ambasada Franţei în România organizează o nouă sesiune de selecţie pentru bursele finanţate de Guvernul Francez.

La aceste burse pot aplica studenţii înscrişi la master sau doctorat care doresc să studieze în Franţa, în anul universitar 2016-2017. Durata mobilităţii este între 5 şi 10 luni pentru masteranzi, respectiv 12 luni pentru doctoranzi. Termenul limită de înscriere este 28 februarie 2016.

Studenţii care doresc să aplice la bursele Guvernului Francez trebuie să îndeplinească următoarele condiţii de eligibilitate:

  • să aibă naţionalitatea română,
  • să cunoască foarte bine limba franceză sau engleză (în funcţie de programul de formare la care vor să aplice),
  • să aibă nivel academic minim: master 1 pentru bursa master 2, master 2 pentru bursa de doctorat.

Candidaţii selectaţi vor beneficia de o bursă în valoare de 615 euro/lună pentru masterat şi 1060 euro/lună pentru doctoratele realizate în cotutelă.

De asemenea, bursierii vor fi scutiţi de taxele universitare (până la 6100 euro/an) şi vor beneficia de cazare în căminele studenţeşti, de asigurare socială şi de sănătate şi indemnizaţii pentru achiziţionarea unui computer şi a bibliografiei de studiu.”

student

Posted on April 11, 2016, in În vizuina Ursulei. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

