Pastile deparazitare interna pentru pisici

Le-am facut pisicilor deparazitare interna pe rand, atunci cand le-am adus in casa, pentru a ma asigura ca sunt sanatoase, ca nu au viermisori care sa le deranjeze. O lunga perioada nu a mai fost nevoie de alte deparazitati deoarece pisicile mele stau numai in casa, nu au contact direct cu mediul exterior.

petmart.ro

Cu toate astea, la un moment dat am observat ca fiecare dintre pisici avea viermisori. In asemenea situatii nu plimb patru pisici pana la cabinetul veterinar, ci le las in casa si ma duc in locul lor. Am cumparat pastile pentru deparazitare pisici. De aceasta data unele numite CANIVERM. Sunt mult mai ieftine decat milbemax pentru pisici si decat cele de 8 lei cumparate pentru una dintre pisici (Ursula). Speram sa aiba acelasi efect. Medicul veterinar ne-a asigurat ca acest medicament are un spectru larg si omoara atat viermisori adulti, cat si oua sau larve.

Prima mea grija a fost sa intreb de ce au pisicile viermi. Raspunsul medicului veterinar a fost simplu: ori noi, oamenii, aducem in casa pe talpile pantofilor paraziti, ori chiar cainele  are viermisori sau aduce pe talpi, dat fiind faptul ca el nu sta inchis in casa, ci iese zilnic pe afara. Din acest motiv i-am facut si lui deparazitarea interna odata cu pisicile. Tot cu pastile caniverm, dar din cele destinate cainilor (se da o pastila la 10 kg de caine, deci Bruno, pentru ale sale 24 de kilograme, a primit 2 pastile si jumatate). La pisici e mai simplu, in sensul ca fiecare pisica primeste o pastiluta. Exista si pastile pentru pisici sub doua kilograme.

Am mai intrebat la cabinetul veterinar de ce ultimele pastile (cumparate de la un alt cabinet) nu au avut efect. Mi s-a spus ca pastilele pentru deparazitarea interna sunt pe categorii. Unele omoara numai adultii de viermisori, altele omoara atat adulti, cat si oua sau larve. Unele pastile au un spectru larg de actiune, adica omoara mai multe tipuri de paraziti. Pastilele CANIVERM, desi au un pret foarte mic (3 lei pastila pentru pisici, 4 lei pastila pentru caini), sunt concepute pentru multe tipuri de paraziti interni si omoara atat adultii de viermisori, cat si oua sau larve.

Deocamdata am observat ca doua dintre pisici au eliminat o multime de viermisori morti. Una dintre pisici, cea care parea plina de viermisori, a si vomat a doua zi dupa ce i-am dat pastila. In voma ei am vazut niste viermisori morti. Se pare ca aceste pastile pentru deparazitare interna la pisici au efect.

Acum, trebuie ca noi, oamenii, sa invatam sa ne descaltam la usa, ca sa nu mai bagam in casa paraziti. La fel, ar trebui sa stergem cainele pe labe nu doar cand ploua, ci de fiecare data cand il bagam in casa. Greu… 🙂

Posted on May 12, 2016, in Bolile pisicilor and tagged , , . Bookmark the permalink. 3 Comments.

  1. Bună ziua. Înainte sau după ce le-ați administrat deparazintantul au avut un regim special de hrană (de exemplu ați evitat să le dați anumite alimente) ? Am cumpărat caniverm și cestal pentru pisicile mele, dar am uitat să întreb la farmacia veterinară dacă e nevoie să fiu atentă la asta… Mulțumesc!

    Like

  1. Pingback: Cat costa sa adopti o pisica | Blog de pisici

Leave a Reply

