Pisica tortoiseshell (tortie)

Pisica tortoiseshell (sau pisica tortie, dupa cum o mai cunosc oamenii) este fascinanta si asta nu o spun doar eu, mandra posesoare de Ursula frumoasa, ci mai toti cei care detin o pisica tortoiseshell. Aceste pisici tricolore sunt foarte inteligente, lipicioase, iubitoare, cuminti, jucause, curajoase etc. Va spun cu sinceritate ca, dintre cele patru pisici pe care le am, Ursula, pisica tortoiseshell, e cea mai cea.
PentruAnimale.ro
Cel mai probabil, daca ar fi sa o iau de la capat, mi-as aduna de pe strazi numai pisici tortie tortoiseshell. Sau poate ca nu, deoarece si celelalte pisicute sunt frumoase si bune, sunt iubitoare si jucause. M-am atasat de toate si le iubesc in egala masura, chiar daca pot ramane uneori obiectiva si pot recunoaste ca torticica mea este mai cu mot decat celelalte pisici. Ideea este ca noi nu am adunat animale de pe strada pentru ca le-am vazut frumoase ori inteligente, ci pentru ca ne-au starnit mila si interesul.
petmart.ro
Miti, cea mai mare de varsta dintre pisicile mele, a miorlait sub geamul meu aproape o jumatate de ora, la miezul noptii. Pufina era plina de var, infometata, foarte speriata si mieuna la scara blocului. Pe Ursula a salvat-o sotul meu din fata unei masini. Era inghetata de frig si moarta de foame. Vrabiuta se clatina de la stanga la dreapta si inapoi, incercand sa inainteze pe trotuar. M-am aplecat, am luat-o in palma si am dus-o in casa, cu gandul ca o voi da spre adoptie. Era cat un fulg de usoara. Nici acum nu e prea grea (are in jur de 2 kilograme, la un an si jumatate – a luat startul gresit in viata).

Revenind la (oile) pisicile noastre, vreau sa spun ca tortoiseshell (carapace de broasca testoasa) nu este o rasa de pisici, ci mai degraba o caracteristica intalnita la unele pisicute. Combinatiile de culori de pe blanita lor le aduc acest nume. Citeam pe wikipedia ca, in general, pisicile tortoiseshell sunt de sex feminin, iar daca se nasc masculi avand acest colorit interesant, acestia sunt de obicei sterili.

pisica tortoiseshell (tortie)

Pisica mea tortoiseshell (tortie) are trei culori: negru, scortisoara si unt. Exista si alte variante ale culorilor ce compun blanita pisicilor tortoiseshell. Pe tortosica mea o puteti vedea in filmuletul de mai jos. Daca aveti ocazia si posibilitatea, nu ezitati sa salvati un sufletel de pe strada si sa ii oferiti o casuta alaturi de voi. Fie ca alegeti o pisica tortoiseshell (tortie) in trei culori, fie ca alegeti orice alta pisicuta, va doresc sa va bucurati in fiecare zi de ea.

Ursula, pisica tortoiseshell (tortie), tortosica gogosica:

Posted on March 19, 2017, in În vizuina Ursulei and tagged , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

