Ce mananca un pui de pisica de o luna

Sa le venim cititorilor in ajutor! Ce mananca un pui de pisica de o luna? intreaba cineva. Eu am adus in casa (pe rand) patru pui de pisica pana acum. Toti sunt deja mari si mananca absolut orice. In prima perioada, pentru ca nu stiam ce varsta au si nu se inghesuiau sa manance bobite pentru juniori, le-am dat lapte caldut in care inmuiam putina paine, conserve sau plicuri de carne din magazinele de specialitate (le place foarte mult carnea pentru catei; se gaseste prin magazine la conserva de 1 kilogram si costa in jur de 5 lei), bobite pentru juniori inmuiate in lapte, in supa sau chiar in apa, supa de pui cu firicele de carne de pui in ea, peste crud, ficat de pui, pipote de pui tocate marunt, galbenus crud de ou o data pe saptamana, cate o lingurita de iaurt. Au avut intotdeauna si hrana uscata (bobite) la indemana, ca eu sa imi dau seama cand le pot trece pe hrana pentru pui de pisica mai mari de o luna, doua. 

Puteti incerca sa ii dati puiului de pisica si inima de vita cruda, insa tocata foarte marunt. Pe masura ce creste, bucatile pot fi taiate mai mari, ca in videoclipul pe care l-am pregatit pentru voi:

Daca puteti ajuta cu sfaturi, va raman recunoscatoare. E bine ca lumea sa stie ce mananca un pui de pisica de o luna.

Ultimata in ziua cand am gasit-o pe strada. Era un pui mic, slab, speriat si nu avea mai mult de o luna.

pui de pisica o luna

Ultimata acum o saptamana, la doua luni dupa ce am adoptat-o. Are probabil in jur de 3-4 luni.

pui de pisica trei luni

Posted on October 20, 2015, in Hrana pisici and tagged , , . Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. Verificati cata carne e in conserve. In unele carnea reprezinta cel mult 5-10% in greutate. Pisicile sunt carnivore obligate, ele nu digera decat carnea.

    Daca vreti sa cumparati mancare, folositi numai mancare speciala pentru pisici – nu pentru caini! Necesitatile nutritionale sunt diferite.

    Hrana umeda contine – evident – apa, de care pisicile au nevoie. Hrana uscata – evident- nu contine apa. Asa ca vor avea nevoie sa bea apa. Dar nu sunt asa convins ca vor bea cat trebuie. Hrana umeda are consistenta carnii natural, asa ca e preferabila.

    Repet – unele marci de hrana contin doar 5-10% carne. Ceea ce este mult prea putin.

    In crestere, pisoii necesita alte proportii de protein, vitamin, grasimi decat pisicile adulte. Cereti hrana pentru pisicute, nu pentru pisici adulte. Sa va asteptati sa dati 2 lei pe un pliculet de 100 de g hrana umeda sau chiar mai mult. Cele de 1 leu aveti mari sanse sa nu fie formulate bine.

    Pisica bolnava este greu de identificat.

    NU DATI FICAT PISICILOR !!! Nici mici, nici mari. Le veti imbolnavi si chiar ucide. NU DATI FICAT PISICILOR! Ficat = boala, moarte.

    Nu dati TON pisicilor! Orice peste, dar nu TON! Si acesta este toxic. Pestele (altul decat tonul) nu il dati crud, ci doar fiert, prajit pe gratar, cum o fi.

    Cereti sfatul cuiva priceput daca faceti hrana in casa. Cea mai simpla reteta este :carne + orez fiert + cartof dulce + ulei de floarea soarelui + adaos vitamine (cel din urma , numai daca stiti sa dozati, daca nu, nu! Vorbiti cu vanzatorul de la petshop sau mai bine cu veterinarul).

    Puneti ceva mai multa carne decat orez, iar uleiul si cartoful dulce, cat sa “manjiti” preparatul. Pregatiti pentru cel mult 3 zile. Incalziti portia inainate de a o da pisicii. Ce nu mananca, aruncati, spalati bine bolul. Preferabul bol de sticla/ceramic. Ideal e de inox dar e scump. Plastul nu e bun – retine mirosuri si microbi.

    Toate aceste sfaturi sunt dupa o foarte atenta citire a multor sfaturi de pe internet, dedicate ingrijirii pisicilor, asociatii international, medici veterinar din SUA, Canada, Australia. Fara a fi veterinar, am pregatire de specialitate care imi permite sa inteleg nutritia. Si am si pisica :-).

    Bafta si tot respectul meu pentru salvarea pisicilor! Imi permit sa va multumesc in numele lor.

    Like

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.