Hrana pentru pisici

La inceput a fost cuvantul. Nu, la inceput a fost Miti. M-am trezit din senin cu un pui de pisica in casa. Nu stiam cu ce se hraneste o pisica, nu stiam ce are si ce nu are voie sa mamance, nu stiam decat ca am in casa o pisica flamanda si slaba moarta.

petmart.ro

I-am dat lapte si paine inmuiata in lapte. I-am rupt si bucatele mici dintr-o felie de salam. Dupa ce a adormit Mituca, am cautat pe internet informatii despre hrana pisicilor, despre alimentele pe care le pot manca si pe care nu. Mai bine o hraneam asa cum ma ducea capul, fara sa citesc nimic. In primele zile s-a simtit rau.

COMANDA MANCARE PENTRU PISICI DE AICI.

Manca si voma, manca si voma… Unii sustin ca pisica nu trebuie sa bea lapte, altii ca e interzis sa dai pisicilor carne cruda, altii ca tot ce exista in comert e nasol, altii ca nu avem voie sa ii dam pisicii supa, branza, mezeluri, peste etc. Dupa o ora incepusem sa ma intreb ce mananca pisica, daca exista pe lume macar un aliment potrivit pentru hrana pisicii. 

Mi-am intrebat prietenii de pe facebook. Din nou, parerile au fost impartite. Unii le hranesc cu “ce e prin casa”, altii isi impart hrana cu pisica, altii le dau carne, galbenus de ou, iaurt, iar restul prefera hrana uscata si umeda din magazin. Ok, si eu cu ce imi voi hrani pisica maidaneza, ma intrebam total dezorientata. I-am dat galbenus de ou crud si l-a mancat cu placere. I-am dat carne cruda si a devorat-o (pana la urma pisica e animal carnivor, nu?), i-am dat lapte cald si l-a baut pe tot, i-am dat supa si a lins-o cu pofta, i-am dat mezeluri si mi-ar fi mancat pana si mana.

Hrana pentru pisici: Ghid complet pentru proprietari responsabili

Pisicile sunt animale de companie iubite din întreaga lume, iar hrana lor este un aspect crucial al îngrijirii lor. O alimentație adecvată este esențială pentru menținerea sănătății și a bunăstării pisicii tale. În acest ghid complet, vom explora aspecte importante despre hrana pentru pisici, de la necesitățile nutriționale la opțiunile disponibile și la modul în care poți asigura o alimentație adecvată pentru felina ta iubită.

Nevoile nutriționale ale pisicilor

Pentru a furniza o alimentație corectă pentru pisică, este important să înțelegem nevoile lor nutriționale. Pisicile sunt carnivore obligate, ceea ce înseamnă că au nevoie de proteine ​​animale pentru a trăi sănătos. Principalele elemente nutriționale de care au nevoie pisicile includ:

  1. Proteine: Pisicile au nevoie de proteine ​​de calitate pentru a-și menține masa musculară, a susține dezvoltarea țesuturilor și a asigura funcționarea corectă a sistemelor lor.
  2. Grașimi: Grăsimile furnizează energie și ajută la absorbția vitaminelor solubile în grăsimi, cum ar fi vitamina A.
  3. Vitamine și minerale: Pisicile au nevoie de o varietate de vitamine și minerale pentru a-și menține sistemul imunitar sănătos și pentru a preveni deficiențele nutriționale.
  4. Apă: Asigură-te că pisica ta are întotdeauna acces la apă proaspătă. Hidratarea corectă este crucială pentru sănătatea rinichilor și a altor organe.

Opțiuni de hrana pentru pisici

Există două tipuri principale de hrana pentru pisici disponibile pe piață:

  1. Hrana uscată (crocantă): Această opțiune este populară pentru comoditatea și durabilitatea sa. Hrana uscată poate fi lăsată în bol pentru ca pisica să mănânce pe tot parcursul zilei. Asigură-te că hrana uscată pe care o alegi conține o cantitate adecvată de proteine ​​și grăsimi.
  2. Hrana umedă (conservă sau pachet): Hrana umedă oferă hidratare suplimentară și este o opțiune excelentă pentru pisicile care nu beau suficientă apă. Această hrană este disponibilă sub formă de conserve sau pungi și oferă o varietate de arome și texturi.

Cum să alegi hrana potrivită pentru pisica ta

  1. Citește etichetele: Când alegi hrana pentru pisica ta, citește cu atenție etichetele produselor. Asigură-te că primul ingredient este o sursă de proteine ​​animală de calitate.
  2. Consultă un medic veterinar: Medicul veterinar este cel mai potrivit să îți ofere sfaturi despre nevoile specifice ale pisicii tale. El poate recomanda o dietă adaptată vârstei, nivelului de activitate și oricăror probleme de sănătate ale pisicii tale.
  3. Variază dieta: Pisicile pot să se plictisească de aceeași hrană în mod repetat. Încercați să oferiți diferite tipuri de hrana pentru a menține interesul pisicii.
  4. Controlul porțiilor: Supraponderabilitatea este o problemă comună la pisici. Asigură-te că urmărești cu atenție porțiile și ajustează-le în funcție de nivelul de activitate al pisicii tale.

Concluzie

Hrana pentru pisici este o parte vitală a îngrijirii animalelor de companie, iar alegerea potrivită poate contribui la o viață lungă și sănătoasă pentru felina ta. Cu cunoștințele potrivite și consultarea unui medic veterinar, poți asigura o dietă echilibrată care să îndeplinească nevoile nutriționale ale pisicii tale.

Da, pisica poate manca orice, spun eu astazi, la un an dupa ce mi-am luat prima maidaneza de pe strazi. Cu trei pisici in casa pot afirma ca animalul se poate obisnui cu orice daca este “prizonier” in casa. Depinde doar de noi, stapanii de pisici, sa descoperim ce anume le face bine, ce le place mult, pentru a le hrani corespunzator.

Care este hrana preferata a pisicilor mele? Cei care au pisici stiu ca nu seamana una cu alta, ca fiecare are personalitatea si gusturile sale. Dupa ce am facut zeci de teste, am ajuns la concluzia ca Miti poate manca orice, dar prefera hrana uscata si umeda din comert (nu dau nume de firma, ca nu ma plateste nimeni pentru reclama). Pufi, mijlocia, cea mai grasa dintre pisicile mele, adora carnea cruda de orice fel si se distreaza maxim mancand gaturi de pui (crude si ele). Mezina, Ursula, este cea mai putin pretentioasa. Mananca orice, oricat, oricand. Daca are de ales, va alege intotdeauna mancarea gatita si laptele caldut. Si totusi, ce le dau sa manance, ma veti intreba.

Ei bine, cu un pui de caine plin de energie, cantarind deja 12 kilograme, si cu trei pisici in casa, e clar ca nu am nici timp, nici resurse materiale sa le fac toate poftele, desi mi-as dori din tot sufletul. Am ales sa le cumpar hrana uscata cu care se impaca bine toate pisicile mele. Ramane la dispozitia lor zi si noapte, sa manance cat au chef (culmea – doar Pufi e grasuta, desi mananca cel mai putin). De doua ori pe luna le ofer carnita la conserva (o adora, normal). O data pe saptamana le dau pipote si inimi de pui. Miti adora inima de vita, dar nu prea gasesc. Din cand in cand le ofer un strop de lapte (se cam deranjeaza la burtica daca le dau mult), iaurt sau smantana. Cu inima stransa le dau din mezelurile mele cand mi se urca pe picioare cersind. In rest, sper sa imi permit intotdeauna sa le ofer macar bobitele lor preferate. Voi cu ce va hraniti pisicile?

doua pisici si un caine

pisica dormind

Posted on June 20, 2015, in Hrana pisici and tagged , . Bookmark the permalink. 3 Comments.

  1. Acum e bine . A fost însă o perioadă, acum vreo 20 de ani, când pisicle de atunci mâncau arpacaș amestecat cu pateu sau cu conservă ca să fie cantitatea mai mare. Cam tot pe atunci am primit în casă o pisică abandonată de stăpânul unui magazin care s-a închis. Mânca felii de cartofi cruzi și felii de castraveți. Își iubea stăpânul nesimțiti și îi recunoștea zgomotul mașinii sărind la geam.fără ca ăluia să-i pese. Concluzia: un pic de mângâiere face mâncarea mai bună.

    Like

    • Cainele meu a “furat” din bucatarie punga cu un kilogram de castraveti. Cine s-ar fi gandit sa o ascunda? Am cautat-o prin frigider, pe dulapuri si prin dulapuri. Punga nicaieri! Ne-am imaginat ca am uitat-o in piata, pe taraba. La scurt timp s-a imbolnavit catelul. Fecalele lui erau verzi-pamantii si nu intelegeam de ce. Asta pana a gasit sotul meu un castravete mancat pe jumatate prin sufragerie. :))))

      Like

  1. Pingback: Mancare pentru pisici | Blog de pisici

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.